Wij maken een online game over het mijnen van digitale munten. De gameplay is vergelijkbaar met Minecraft, je mijnt namelijk ondergronds naar munten. Je kunt ook schatten en ondergrondse kamers en structuren vinden terwijl je zoekt. Jouw gemijnde munten kun je verhandelen voor andere munten of verkopen. Met je geld kun je je gear upgraden. Ook kun je geld investeren in een appartement, meubels, robots of huisdieren. Het is een futuristische metaverse waar je elkaar ontmoet en samen speelt terwijl je handelt met virtuele munten. In dit spel wordt géén gebruik gemaakt van echte cryptocurrencies.

 

Omdat het spel gespeeld moet kunnen worden op zowel PC’s als telefoons is er gekozen voor een low-poly artstyle, dit wil zeggen dat de 3d modellen relatief simplistisch moesten zijn. Desalniettemin moest het er leuk en uitnodigend uit komen te zien.

We zijn begonnen met alle objecten en gebouwen, hierbij was er enorme variatie in de verschillende soorten modellen. Ondergronds waren er namelijk verschillende lagen met elk een eigen thema. Van oeroude Egyptische schatkamers tot moderne arcade, deze kamers moesten worden bedacht, gemodelleerd en ingericht volgens de gameplay functie van de kamer.

Na deze fase hebben we de service robots en huisdieren gemaakt. Je kunt in de Main Hall allerlei dingen aanschaffen, waaronder een maatje dat met je mee gaat op je avonturen. Met een gezonde mix van cool en cute kwamen we tot een collectie aan designs. De meeste huisdieren en robots heb ik gemodelleerd en ik heb alle animaties gemaakt voor de game.

 

Momenteel is de game nog in ontwikkeling. De game wordt dit jaar uitgebracht op het gameplatform Roblox.